Ronaldinho to już legenda piłki nożnej, zawodnik niezwykle kreatywny, genialny technik, strzelec bramek wyjątkowej urody, a przy tym radosny i zawsze uśmiechnięty. Jego wizerunek postanowiła wykorzystać Planeta Warka, do kampanii piwa Warka.
W ramach kampanii powstały dwa spoty telewizyjne: promujący loterię Warki oraz spot wizerunkowy, który emitowany jest od 7 czerwca w telewizji. Akcja reklamy toczy się na Planecie Warka, na której królują piłka nożna, kibicowanie i dobra zabawa. Ronaldinho idealnie wpisuje się w ten klimat.
Warka od wielu lat wspiera piłkę nożną, jest sponsorem UEFA Europa League i Super Cup 2019, natomiast w loterii promocyjnej tego browaru można wygrać wyjazd do Stambułu na ten prestiżowy mecz.
– W tę kampanię doskonale wpisuje się postać Ronaldinho – zdobywcy m.in. tytułów Piłkarza Roku UEFA i zwycięzcy Ligi Mistrzów – mówi Tomasz Hadam, senior brand manager Warki w Grupie Żywiec. – Dzięki niemu jako kibice, jeszcze niedawno doświadczaliśmy niesamowitych emocji na boisku. Teraz jako widzowie możemy podziwiać go w niemniej żywiołowych akcjach na Planecie Warka – dodaje.
Spoty z udziałem Ronaldinho kręcono w Kapsztadzie i Rio de Janeiro. Za ich produkcję odpowiedzialna jest Film Produkcja, reżyserem był Maciej Kowalczuk, a za kamerą stanął Bartłomiej Kaczmarek.
Kreację komunikacji i działania ATL przygotowała Agencja 2012, zaś planowaniem i zakupem mediów zajął się dom mediowy Starcom. Materiały BTL do kampanii i opakowania stworzyła agencja Global Shopper Marketing, a za działania w kanale digital i w social mediach odpowiada agencja The Digitals. Natomiast wsparcie PR zapewnia Agencja ROOTS.