Największy polski ubezpieczyciel postanowił zainicjować kampanię społeczną „Prowadzisz? Odłóż telefon!”, która ma uświadomić kierowcom zagrożenia, wynikające z korzystania z telefonu, podczas prowadzenia samochodu. Ze statystyk wynika, że średnio co kwadrans dochodzi w Polsce do wypadku na drodze, a nawet co czwarty jest spowodowany korzystaniem podczas jazdy z telefonu komórkowego.
– Zależy nam, aby zmienić przekonanie, że kilka sekund rozmowy przez telefon czy odpowiadanie na SMS w trakcie jazdy nie ma wpływu na bezpieczeństwo. Testowe jazdy wykazały, że przyczyną trzech na cztery wypadków jest właśnie używanie w trakcie jazdy telefonu – mówi Dorota Macieja, członek zarządu PZU Życie.
Kampania jest skierowana do wszystkich uczestników ulicznego ruchu, którzy korzystając z telefonu narażają się na niebezpieczeństwo. Jej celem jest uświadamianie zagrożeń, co w konsekwencji ma prowadzić do zmniejszenia liczby wypadków.
Kampania wpisuje się w szersze działania Grupy PZU na rzecz zdrowia, bezpieczeństwa i lepszego komfortu życia Polaków. Do tej pory PZU bezpłatnie ubezpieczyło od wypadków wszystkie dzieci w Polsce, przebywające na wakacjach. Rozdało 1,6 mln świateł odblaskowych polskim uczniom, a także zainstalowało w samochodach nowoczesny system ratunkowy PZU GO, wzywający pomoc w razie wypadku. Firma prowadzi również akcję na rzecz „korytarzy życia” na autostradach i edukacyjny program „Akademia Bezpieczeństwa Fundacji PZU”.
Za kampanię odpowiada agencja VMLY&R Poland, zaś media zaplanował i kupił dom mediowy UM (IPG Mediabrands).