Carlsberg, wiodąca światowa kompania piwowarska, przygotowała z agencją kreatywną BCW Stockholm kampanię społeczną, dotyczącą zagrożeń związanych z piciem alkoholu na morzu. W tym celu został stworzony spot reklamowy, który przedstawia bar pogrążony w odmętach wodnych. Widnieje na nim napis „Don’t Drink and Boat”, a w jego ofercie znajduje się tylko bezalkoholowe piwo.
Bar nie jest makietą, ani efektem pracy grafików komputerowych, powstał u wybrzeży szwedzkiego nadmorskiego miasteczka Smögen i można do niego zanurkować, pod czujnym okiem instruktora nurkowania. Zadaniem baru, jak i całej kampanii jest uświadomienie o niebezpieczeństwie spożywania alkoholu podczas pływania na otwartym akwenie, a także zachęcenie do korzystania z oferty piw bezalkoholowych.
– Jako wiodący browar i dystrybutor napojów alkoholowych ponosimy odpowiedzialność za sposób konsumpcji naszych napojów – powiedział Henric Byström, kierownik ds. komunikacji w Carlsberg Sweden. – Dla tych, którzy nadal chcą napić się dobrego piwa nad jeziorem, jest duży wybór smacznego piwa bezalkoholowego. Tylko w Carlsberg Szwecja mamy obecnie w naszym portfolio 15 różnych piw bezalkoholowych – dodał Byström.