Ministerstwo Zdrowia przygotowało kampanię społeczną, której celem jest ukazanie jak złe nawyki żywieniowe wpływają na stan zdrowia.
Na potrzeby kampanii wyprodukowano spot, w którym rodzina podjeżdża samochodem do baru typu drive-thru i zamawia jedzenie typu fast-food oraz napoje gazowane. Kasjerka przyjmując zamówienie, przekazuje je dalej, zamieniając produkty na wywoływane przez nie choroby, takie jak: otyłość, cukrzyca, nadciśnienie, rak jelita grubego.
Kampania jest związana z zatrważającymi danymi na temat otyłości i chorób z nią związanych. W Polsce nadwagę lub otyłość ma już 64% mężczyzn i 49% kobiet. Światowa Organizacja Zdrowia (WHO) uznała otyłość za najgroźniejszą chorobę przewlekłą, która nieleczona prowadzi do rozwoju chorób układu krążenia, cukrzycy typu 2, zespołu metabolicznego, zaburzeń hormonalnych, jak również zwiększa ryzyko zachorowań na niektóre nowotwory.
Przewiduje się, że w 2025 r. aż 2,7 mld ludzi, a więc co czwarta osoba na świecie, może cierpieć z powodu nadwagi lub otyłości. Według WHO koszty medyczne związane z leczeniem chorób powodowanych przez nadwagę i otyłość w 2025 r. mogą sięgnąć 1,2 bln dolarów.
Za przygotowanie spotu odpowiedzialny jest Film Image.