Internetowy sklep z odzieżą Cupsell.pl wraz z Movember Polska, zachęcają panów do badania swoich jąder w ramach kampanii „Zrób sobie dobrze”. W tym celu stworzyli i wprowadzili do sprzedaży specjalne majtki przypominajki z nadrukowaną na nich instrukcją badania.
Rąk jąder jest najczęstszym nowotworem wśród mężczyzn poniżej 35 roku życia, jednak może występować także w późniejszym wieku. Kampania ma na celu uświadomienie mężczyzn o zagrożeniu oraz poinformowanie ich, jak należy się samodzielnie badać, aby wcześnie wykryć zmiany chorobowe. Takie zadanie postawiła sobie Fundacja Kapitana Światełko, która w Polsce odpowiada za akcję Movember Polska.
– Chociaż nasza kampania dotyka poważnego tematu, to nigdy nie straszyliśmy rakiem. Na złość nowotworom śmiejemy się z nich i pokazujemy, jak łatwo można z nimi wygrać. Chociaż hasło „majtki, które walczą z rakiem” może wydawać się sloganem z telewizji reklamowej, to właśnie robią bokserki przygotowane wspólnie z CupSell – pomagają mężczyznom dbać o siebie. Wcześnie wykryty nowotwór jądra daje prawie 100% szans na wyleczenie, więc warto poświęcić co miesiąc naszym jajkom pięć minut. Nie trzeba nawet szukać instrukcji w internecie – wszystko panowie mają… pod ręką – mówi Jakub Kajdaniuk, koordynator kampanii Movember Polska.
– Nowotwory nie są już tabu, ale rak jąder ciągle nie należy do tematów często poruszanych w przestrzeni publicznej. Dlatego chcieliśmy nieco odczarować mówienie i myślenie o tym intymnym nowotworze i zaprojektowaliśmy specjalną bieliznę. Nasze majtki przypominają stale o samobadaniu, stąd nieco wielkanocne hasło: „Zrób sobie dobrze i poświęć swoim jajkom 5 minut” – dodaje Marta Sawicka z Cupsell.pl.
Kampania wykorzystuje najnowsze technologie, stąd jest ona wyświetlana na ekranach LED firmy Screen Network z wykorzystaniem danych lokalizacyjnych o użytkownikach smartfonów pozyskiwanych i profilowanych przez firmę Selectivv.