0

Kampania Dove „Odwrócone Selfie”

Marka Dove (Unilever) prowadzi globalną kampanię „Reverse Selfie” (z ang. „Odwrócone Selfie”), która ma za zadanie pokazać jak w mediach społecznościowych powstaje zafałszowany obraz rzeczywistości i jakie ma to konsekwencje dla psychiki młodych kobiet.

Aplikacje do edycji zdjęć dostępne dziś dla wszystkich użytkowników mediów społecznościowych zakłamują rzeczywistość i modyfikują nie do poznania prawdziwy wygląd. Badania w Stanach Zjednoczonych wskazują, że aż 80% nastolatków zaczyna przekłamywać swój wizerunek online przed ukończeniem 13 roku życia. Presja mediów społecznościowych obniża samoocenę dzieci i sprawia, że nie akceptują one siebie takimi jakie są.

Na potrzeby kampanii został przygotowany film, w którym kilkunastoletnia dziewczynka wkłada wiele wysiłku, aby wyretuszować swoje zdjęcie w smartfonie, a następnie udostępnić je w mediach społecznościowych. Na końcu filmu umieszczono link do poradnika dla rodziców i nauczycieli, który zawiera informacje jak pomóc młodym osobom budować poczucie pewności siebie we własnym ciele.

Kampanię przygotowała agencja Ogilvy, działania w Polsce wspiera influencer marketing.

admin

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *