Firma Adobe (Nasdaq:ADBE) zakończyła właśnie proces zakupu będącego w prywatnych rękach serwisu Fotolia, który jest wiodącą platformą sprzedaży treści stockowych. Adobe ogłosiło zamiar nabycia serwisu Fotolia w grudniu 2014 roku, zaś przejęcie umacnia wiodącą rolę Creative Cloud jako aktywnego i pełnego życia rynku dla kreatywnych, gdzie można kupować oraz sprzedawać zasoby i usługi, jak również zaprezentować swój talent odbiorcom z całego świata. Obecnie rozpoczną się prace nad integracją zasobów Fotolia z Adobe Creative Cloud. To zapewni obecnym i przyszłym członkom Creative Cloud możliwość dostępu i zakupu z bazy ponad 35 milionów zdjęć i klipów wideo, znacznie upraszczając oraz przyspieszając proces projektowania. Adobe planuje również kontynuować działalność serwisu Fotolia jako samodzielnej usługi, dostępnej dla każdego.
Bank zdjęć Fotolia, założony w 2004 roku i posiadający biura w Nowym Jorku, Paryżu i Berlinie, aktualnie działa w 23 krajach i posiada strony internetowe w 14 językach.
„Obecnie intensywnie pracujemy nad tym, aby radykalnie uprościć zakup i sprzedaż treści stockowych”, jak powiedział David Wadhwani, senior vice president działu Digital Media w Adobe. „Fotolia pomaga Creative Cloud stać się rynkiem dla kreatywnych, gdzie można kupować i sprzedawać zasoby wysokiej jakości, wyszukiwać utalentowane osoby i promować ich pracę przed wpływową globalną społecznością.”
Adobe Creative Cloud, z ponad 3,4 mln użytkowników, jest wiodącym światowym narzędziem desktopowym, z szeregiem komplementarnych aplikacji mobilnych, treściami szkoleniowymi, zasobami twórczymi i usługami, a także dostępem do dynamicznej społeczności. Creative Cloud zmienia proces czerpania inspiracji przez kreatywnych i dostarczania ich najlepszych prac, zaś dzięki aktualizacjom produktów i nowym możliwościom wartość Creative Cloud cały czas rośnie.