Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego wystartowała z kampanią społeczną pod hasłem „Czy to Cię tłumaczy?”. Jej celem jest poprawa bezpieczeństwa na drogach, zarówno pieszych, jak i kierowców.
Kampania jest związana z nowymi przepisami prawa ruchu drogowego, które dotyczą pierwszeństwa pieszych w obrębie przejść, likwidacji podwyższonego limitu prędkości na obszarze zabudowanym w nocy (do 50 km/godz.), czy określenia minimalnego odstępu pomiędzy pojazdami na autostradzie. W przygotowanych z tej okazji spotach piesi i kierowcy przekraczają przepisy, a następnie ponoszą dramatyczne konsekwencje swoich wykroczeń.
Kampania została zrealizowana w ramach projektu pn. „Działania edukacyjne na rzecz poprawy bezpieczeństwa pieszych i ograniczenia nadmiernej prędkości pojazdów”, współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014 – 2020.