W trakcie trwającej epidemii Telewizja Polsat zorganizowała akcję „Reklama na ratunek – Razem w walce z koronawirusem”, dzięki czemu zebrano ponad 3 miliony złotych, które zostaną przeznaczone najbardziej potrzebującym szpitalom i instytucjom zaangażowanym w walkę z epidemią.
Akcja miała podobną formułę do Mikołajkowego Bloku Reklamowego. Widzów Polsatu zachęcano do wzięcia udziału, aby uzbierać jak największą oglądalność i zapewnić tym samym jak największe wpływy od reklamodawców. Jak się okazało zachęty były skuteczne, według badań rynku oglądalność „Reklamy na ratunek” wyniosła ponad 7 milionów widzów, co przełożyło się na wysokie udziały w obu grupach audytoryjnych. Średnio 38,2% w grupie 4+ oraz 43,3% w grupie 16-49.
W akcji wzięły udział następujące firmy: Allegro.pl Sp. z o.o., Carrefour Polska Sp. z o.o., Cinkciarz.pl Marketing Sp. z o.o. Spółka komandytowa, Cyfrowy Polsat S.A, HBO Polska Sp. z o.o., ING Bank Śląski S.A., Kaufland Polska Markety Sp. z o.o. Sp. K, Sokołów S.A., mBank S.A., Netia S.A., Oponeo.pl S.A., P4 Sp. z o.o., PKO BP S.A., Polkomtel Sp. z o.o., Polski Koncern Naftowy ORLEN S.A., Przedsiębiorstwo Produkcji Farmaceutycznej HASCO LEK S.A., Sandoz Polska Sp. z o.o., Santander Bank Polska S.A., Tarczyński Marketing Sp. z o.o., Totalizator Sportowy Sp. z o.o., USP Zdrowie Sp. z o.o., Zakłady Tłuszczowe Kruszwica S.A., Żabka Polska S.A.
– Nasi widzowie i reklamodawcy nieraz udowodnili, że gdy chodzi o pomoc, zawsze można na nich liczyć. Dziękujemy wszystkim, którzy wsparli akcję „Reklama na ratunek” i przyczynili się do jej ogromnego sukcesu. Lekarze, pielęgniarki, wszyscy pracownicy służb medycznych są naszymi superbohaterami. Teraz będziemy mogli przekazać im kolejne cenne wsparcie. Jeszcze raz bardzo dziękujemy widzom i reklamodawcom za zaangażowanie – mówi Stanisław Janowski, Prezes Zarządu Telewizji Polsat.