Ruszył antysmogowy program społeczno-edukacyjny „Wiem, czym oddycham”, mający na celu zwiększenie świadomości, jaki wpływ na zdrowie ma zanieczyszczone powietrze i jak mu przeciwdziałać.
„Wiem, czym oddycham” to szereg działań społecznych, edukacyjnych i promocyjnych, przygotowanych przez towarzystwo ubezpieczeniowe Aviva. Nagrane zostały dwa spoty reklamowe, z których pierwszy zwraca uwagę na problem smogu w polskich miastach. Dane wskazują, że aż 33 z 50 miast w Unii Europejskiej o największym stężeniu zanieczyszczeń powietrza, jest położona w naszym kraju. Zanieczyszczenia te wpływają na rozwój wielu groźnych chorób układu oddechowego i sercowo-naczyniowego.
Działania edukacyjne obejmują współpracę z redakcją „Dzień Dobry TVN” i polegają na przygotowaniu cyklu programów edukacyjnych dotyczących smogu. Program „Wiem, czym oddycham” wspiera m.in. Małgorzata Kożuchowska, która uczestniczy w działaniach społecznych i reklamowych Avivy.
300 zewnętrznych czujników jakości powietrza od Avivy
Jednak najważniejszą częścią kampanii jest zwiększenie liczby czujników powietrza w polskich miastach. W ramach akcji czujniki otrzyma 100 lokalizacji, które zgromadzą największą ilość głosów w głosowaniu internetowym, za pomocą strony: www.wiemczymoddycham.pl. Następne 50 czujników wskaże Fundacja Aviva, żeby uzupełnić luki w sieci czujników na mapie Polski.
Za strategię programu „Wiem, czym oddycham” odpowiedzialna jest Aviva. Natomiast koncepcja kreatywna, realizacja i produkcja to dzieło agencji Young & Rubicam. Spoty reklamowe przygotował dom produkcyjny Papaya Films, zaś zakup mediów zrealizował Zenith. Działania public relations powierzono agencji ZOOM bsc.
Partnerzy: TVN, Airly, Oddech to życie